Stránky přesunuty na
www.hcsrdce.cz
Týdenní stacionář Handicap centra Srdce, o. p. s.
KDO? Mladí lidé s mentálním, tělesným, sluchovým, zrakovým a kombinovaným postižením
KDY? Po ukončení základní školní docházky ve věku 16-64 let
KDE? V Týdenním stacionáři Handicap centra Srdce, o. p. s., Chotěšice 75, Dymokury vždy od pondělí 7:00 hod do pátku 13:00 hod.
KAPACITA? 35 osob
Poslání Týdenního stacionáře Handicap centra Srdce, o. p. s.:
Poskytování takových služeb klientům, které povedou k trvalému zkvalitnění života lidí s handicapem a k jejich rovnoprávnému postavení ve společnosti při respektování individuálních potřeb a možností klientů.
Jak již naše logo napovídá, připravujeme absolventy základních a speciálních škol se zdravotním postižením pro uplatnění na trhu práce ve čtyřech záučních oborech:
- kuchař
- textilní pracovník
- zahradník
Mimo přípravy klientů pro pracovní trh nabízíme:
- fyzioterapii
- canisterapii
- aktivní využití volného času
- tuzemské i zahraniční pobyty a výlety
- plavání v bazénu
- muzikoterapii
-sociální poradenství
Zařízení má kapacitu 35 osob s možností celoročního nástupu. Klienti jsou ubytováni po celý pracovní týden od pondělí do pátku. K dispozici je svoz vlastními mikrobusy. Zároveň lze využít návazné služby středoškolského vzdělávání v praktické škole sídlící ve stejné budově. Týdenní stacionář je službou startovací a slouží jako první krok k přechodu do dalších služeb s maximálně samostatným životem v Poděbradech, či jinde. Délka pobytu je minimálně 2 roky.Služba se neposkytuje v období letních měsíců červenec a srpen.
Cíle organizace:
K naplňování svého poslání rozvíjí SDM Chotěšice základní strategické cíle:
-
Být součástí fungující sociální sítě zařízení poskytujících služby lidem s mentálním postižením (kombinované vady).
-
Pokrýt kapacitou i nabídkou služeb poptávku v daném regionu.
-
Vytvořit klientům podnětné prostředí.
-
Ve spolupráci s partnery rozšiřovat projekt ucelené péče o lidi s mentálním postižení v regionu
-
Pomoci klientům při zapojení do života společnosti.
-
Zajistit klientům všestranný a obsahově vyvážený výchovně vzdělávací program.
-
Rozvinout v maximální možné míře a dále podporovat individuální schopnosti, vědomosti a dovednosti klientů.
-
Poskytnout sociálně právní poradenství a služby klientům, jejich rodičům, případně opatrovníkům, potenciálním klientům a jejich rodinám a široké laické veřejnosti.
-
Zajistit klientům kvalitní a přiměřenou komplexní rehabilitaci.
-
Podpořit samostatnost a vlastní aktivitu klientů.
-
Připravit klienty na samostatný život popřípadě pro užívání modelu služeb – chráněné bydlení, sociálně terapeutická dílna
-
Budování vztahu k vlasti a národu klientů, zaměstnanců a široké veřejnosti
Dlouhodobé cíle:
Zajistit kvalitní poskytování sociálních služeb v SDM Chotěšice prostřednictvím:
· Zlepšení týmové spolupráce všech pracovníků zařízení, udržení kvality poskytovaných služeb a zároveň zdokonalení systému řízení organizace a zajištění zpětné vazby.
· Poskytování služeb na základě potřeb uživatelů.
· Vytvořit kvalifikovanou a kompetentní organizaci v návaznosti na legislativní změny.
· Organizace je připravena k modifikacím a k potenciálu depistovat volné kapacity trhu.
· Další rozšiřování nabídky služeb, nové prostory a zlepšení technického stavu zařízení.
Negativní vymezení cílové skupiny:
Osoby, jejichž zdravotní stav v době přijetí vyžaduje léčení v lůžkovém zařízení.
Osoby s infekčními a parazitárními chorobami všech druhů a stádií.
Osoby s tuberkulózou.
Osoby s psychózami a psychickými poruchami, při nichž nemocný může ohrozit sebe
i druhé, respektive jeho chování znemožňuje soužití s kolektivem.
Osoby s chronickým alkoholismem, nikotinismem a jinými závažnými toxikomániemi.
Osoby trpící zdravotním postižením a chorobami, které podstatně omezují schopnost pohybu a sebeobsluhy.
Plné obsazení kapacity.
Zásady poskytování služeb:
-
Vytváření podmínek pro harmonický rozvoj osobnosti.
-
Partnerství klienta ve vztahu ke službám s respektováním jeho důstojnosti, osobnosti a akceptaci jeho volby.
-
Vytváření podmínek pro maximální naplňování práv klientů.
-
Vnímání sociální situace klienta jako celku a ve všech souvislostech (lidský přístup).
-
Poskytování sociálního poradenství.
-
Pružné přizpůsobování služeb potřebám konkrétního klienta (individualizovaná podpora).
-
Vytváření podmínek pro možnost volby klienta a její respektování.
-
Zajišťování bezpečnosti a odbornosti poskytovaných služeb.
-
Naplňování poslání a cílů organizace týmovou prací s kvalitní vzájemnou komunikací.